Dit vinden medewerkers Friesland Lease van de IONIQ Electric

De medewerkers van leasemaatschappij Friesland Lease hadden geluk: zij mochten bijna een week lang de Hyundai IONIQ Electric testen in de Comfort-uitvoering. De medewerkers onderwierpen het model aan een pittige test. De vraag is: is de IONIQ Electric geslaagd..?

Over het interieur en de techniek is men bij Friesland Lease heel enthousiast. Tjerk, Teamleider klantenteam van Friesland Lease: “Van binnen een prima cockpit en voorzien van alle gemakken. Wat ik heel leuk vind, zijn de flippers aan het stuur waarmee het regeneratieniveau geregeld kan worden.”

Ook Edo, Leaseadviseur, is erover te spreken: “De ruimte in de auto is groter dan je in eerste instantie zou verwachten.” Dan het exterieur. “Hij ziet er niet revolutionair of heel opvallend uit, maar dat hoeft wat ons betreft ook niet. Je ziet dat-ie heel aerodynamisch is ontworpen.”

Rijeigenschappen en actieradius
Op naar de rijeigenschappen en actieradius. Volgens de NEDC-norm is de actieradius 280 kilometer. De EV-expert van Friesland Lease, Accountmanager Marcel, testte wat het werkelijke verbruik is en kwam erachter dat je tussen de 170 en 220 kilometer met de auto goed kunt rijden - uiteraard afhankelijk van de rijstijl en de temperatuur.

Volgens het testteam is de auto makkelijk en soepel te rijden met een goede zit achter het stuur. Gilbert, Manager Privé Lease, vindt de sportstand het prettigst rijden. “Met name de stabiliteit op de weg is dan beter, maar je hoeft dan niet per se snel te rijden of op te trekken. Ook voor lange afstanden is dit een prima auto.”

Financieel aantrekkelijk
Tot slot kleeft er natuurlijk dat aantrekkelijke financiële plaatje aan de IONIQ Electric. “Met slechts 4 procent bijtelling is dit zakelijk gezien gewoon een heel goede optie. We zullen ‘m dus zeker terugzien!”

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties

Contact Hyundai Nederland