Autosalon van Parijs: de groene ambities van Hyundai

Hyundai behoort tot de meest innovatieve en groene autofabrikanten ter wereld. In totaal lanceert Hyundai de komende jaren maar liefst veertien ecomodellen. Rond 2025 moet dat aantal zijn gegroeid tot achttien. En dat allemaal met als doel om binnen afzienbare tijd uit te groeien tot het groenste automerk ter wereld. Die milieuvriendelijke ambities zijn duidelijk terug te zien op de Autosalon van Parijs 2018.

Nu al telt de elektrische familie van Hyundai vijf groene modellen: de drie zero emissie-auto’s KONA Electric, IONIQ Electric en NEXO (alle drie met 4 % bijtelling) en de IONIQ Hybrid en IONIQ Plug-in Hybrid. De laatste twee combineren een zuinige brandstofmotor met de energie van een oplaadbare batterij.

Toekomst van brandstofceltechnologie

‘Hyundai is binnen drie jaar uitgegroeid tot de marktleider wat betreft de verkoop van duurzame auto’s’, zegt Ki-Sang Lee, Senior Vice President Hyundai Eco Technology Center, R&D Division. ‘We investeren flink in de ontwikkeling van nieuwe technologieën, met als doel ons aanbod duurzame auto’s in de toekomst verder te kunnen verbreden. Bovendien geloven we in de toekomst van brandstofceltechnologie. Onze waterstofauto Hyundai NEXO is daarvan een goed voorbeeld.’

Wereldpremière Hyundai i30 Fastback N

Een ander hoogtepunt op de Autosalon van Parijs is de wereldpremière van de Hyundai i30 Fastback N. Na de Hyundai i30 N hatchback is dit het tweede ultra-sportieve model dat onder de vlag van Hyundai N – het high-performance-label van Hyundai – in Europa wordt uitgebracht.

Een glimlach op je gezicht

‘De Hyundai i30 Fastback N is uniek in zijn klasse. Met de i30 N hatchback bewezen we al dat Hyundai niet alleen auto’s maar vooral ook emotie biedt. Het bijzondere N-gevoel tovert een glimlach op het gezicht van onze klanten’, zegt Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing en Product van Hyundai Motor Europe.

Nürburgring in Duitsland

De N-modellen van Hyundai N zijn geïnspireerd op het succes van Hyundai in het FIA World Rally Championship en het internationale Touring Car Racing (TCR). De N-versies zijn ontworpen in Korea en ontwikkeld en getest op de Nürburgring in Duitsland, waar Hyundai’s Europese testcentrum is gevestigd.

Conceptauto ‘Le Fil Rouge’

Benieuwd hoe Hyundai’s er in de toekomst uit zullen zien? Op de Autosalon van Parijs licht Hyundai een tipje van de sluier met de ‘Le Fil Rouge’. De conceptauto is een voorbode van Hyundai’s nieuwe benadering van design: het thema ‘Sensuous Sportiness’ – sensuele sportiviteit – komt tot uitdrukking in alle toekomstige modellen van Hyundai, van sedans tot SUV’s.

Lees ook

LAATSTE BERICHTEN

Meer berichten

Facebook reacties